Academy of Swedish Lapland 2017

topp_AOSL2017

Välkommen till Academy of Swedish Lapland! Det blir två dagar med värdefullt nätverkande, ny kunskap, intressanta föreläsningar och inspiration för aktörer och vänner i besöksnäringen. Och självklart prisutdelning av besöksnäringens eget pris: The Award of Swedish Lapland.

Anmälan
Deltagaravgift: 995 kr exkl moms/person.
Länk till anmälan, här kan du även se anmälningslistan. Deltagare i Academy of Swedish Lapland erbjuds specialpriser på boende på Stadshotellet och Svefi Vandrarhem, info och rabattkoder hittar du nedan.

I deltagaravgiften ingår fika, lunch och middag. Antalet platser är begränsat och anmälan stänger 20 november. 

Logi
Specialpris på logi för deltagare på Academy of Swedish Lapland erbjuds på Haparanda Stadshotell och Svefi Vandrarhem. Deltagarna bokar och betalar själva sin logi. Rum för deltagare är reserverade till 10/11 med specialpris.

Haparanda Stadshotell
Bokas via: info@haparandastadshotell.se eller 0922-614 90

Enkel/dubbelrum: SEK 983:- /rum/natt/1-2 personer exkl moms
(ordinarie pris ett enkelrum är 1 420:- inkl moms)
För extrabädd (alltså trippelrum) tillkommer SEK 268:- /pers/natt/extrabädd exkl moms

Frukostbuffé, kvällsbastu samt trådlöst internet ingår i priserna
Ange bokningskod: Swedish Lapland 2017 för att erhålla rabatt.

Svefi Vandrarhem
Bokas via: info@svefi.net eller 0922-688 00

Svefi Vandrarhem har olika typer av rum, men priser från 700 kr/natt. Deltagare på Academy erbjuds 10 % rabatt på sin bokning. Frukost ingår.  Ange bokningskod: Swelap2017 för att erhålla rabatt.

Boende finns också tillgängligt på Kukkolaforsen och Hulkoffgården!

Föreläsare
forelasare_1200px_3
Emma Stenström är docent i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm.
Hon pratar om meningsskapande innovation – hitta på nya produkter och tjänster eller att förskjuta meningen kring befintliga!

Eric Borg är grundare av Pure Lapland. Han kommer att föreläsa under rubriken
”Det genuina värdskapet – så optimerar du gästupplevelsen med fokus på detaljer!”

Göran Wallin är projektledare inom Laponiatjuottjudus, de förvaltar världsarvet Laponia.  Han berättar hur Laponiatjuottjudus är en tillgång för den lokala och regionala besöksnäringen!

Annika Fredriksson är ordförande för Svenska Ekoturismföreningen. Hon berättar om den nya nationella strategin för naturturism – för en sammanhållen politik och långsiktig plan för den naturbaserade besöksnäringens förutsättningar

Här dansar vi inte! Bastu + balett
Under Academyn får vi ett smakprov från succéprogrammet Bastubaletten och ta del av berättelsen bakom serien.

Bernt Johansson är vd och grundare av Firstly. Under Academyn berättar han om webbanalys – praktisk användning av Google Analytics!

Björn Falkevik och Cheyenne Olander från SocialVideo. De förklarar hur man går från idé till publicerad video på 15 minuter – så skapar du video med text som får användaren att klicka på play!

Niklas Berg är Creative på In The Cold. Han ger praktiska tips och inspiration för hur din verksamhet ska agera och synas i sociala medier!

Therese Sidevärn
är Creative Strategist på Meramedia. På Academy of Swedish Lapland föreläser hon om ”Digital storytelling – så skapar du innehåll som dina besökare vill läsa!”

Michael Kazarnowicz är Digital MacGyver på Teh Internetz AB. Den 4:e december reder han ut hur: ”Digitaliseringen påverkar hela vårt liv – vad innebär den för resebranschen bortom plattform och verktyg?”

Ella Jonsson, varumärkesstrateg, besöksnäringsvän och digital affärsutvecklare på Tromb. Med trygghet och värme guidar Ella oss genom två inspirerande dagar!

Michael Persson Gripkow är Brand & Communications Officer på Visit Sweden. Han kommer att föreläsa under rubriken ”Sverige och våra ”passion points” – hur skapar vi reslust?”

 

Fyra valbara pass
Under den 4:e kommer fyra valbara pass att genomföras. Du väljer själv vilka två du vill delta vid, detta väljs i samband med registreringen den 4:e, först till kvarn gäller.

De fyra valbara passen är:

  1. Digital storytelling – så skapar du innehåll som dina besökare vill läsa! Therese Sidevärn
  2. Webbanalys – praktisk användning av Google Analytics! Bernt Johansson
  3. Från idé till publicerad video på 15 minuter – så skapar du video med text som får användaren att klicka på play! Björn Falkevik och Cheyenne Olander
  4. Sociala medier i praktiken – tips och inspiration för hur din verksamhet ska agera och synas i sociala medier! Niklas Berg

nominera_award_600px

The Award of Swedish Lapland
Missa inte din chans att nominera en person eller företag som bidragit särskilt mycket till besöksnäringen i Swedish Lapland under det gångna året. Nominera i någon av de fyra kategorierna i Award of Swedish Lapland här, sista dag för att nominera är 17 november!

Kommentera