Välkommen till webinar om Google My Business

INSTÄLLT PÅ GRUND AV SJUKDOM. NYTT DATUM MEDDELAS EFTER SOMMAREN. 

Enklast beskriver man Google My Business som Internets svar på Gula sidorna. Ett kostnadsfritt företagsregister på steroider som är det första som dyker upp om någon googlar ert företag eller söker efter er på GoogleMaps – förutsatt att ni finns där.

Precis som i webinaret om TripAdvisor är syftet inte att djupdyka i tekniska funktioner. Istället ska vi fokusera på det viktiga: varför företag inom besöksnäringen ska finnas där, hur ni ger kärlek till er digitala kanal på Google samt varför det är så viktigt att just ni äger informationen om er själva. Vi kommer givetvis att dela med oss våra bästa tips på hur ni stärker er digitala närvaro med hjälp av Google My Business samt gå igenom hur ni snabbt och enkelt kommer igång. Och lite annat.

Klicka här för att anmäla dig

Förutsättningar för deltagande:
Webinariet vänder sig till alla företag inom besöksnäringen som är intresserade av att stärka sin digitala närvaro och samtidigt utveckla sin produktmarknadsföring med hjälp av Google My Business.

Webinarserie
Detta webinar är det andra i en serie om tre om hur du stärker din digitala närvaro.

TripAdvisor 2 maj – klicka här för att se inspelningen av webinaret
Google My Business 18 juni
AirBnb Upplevelser 20 augusti

Föredragshållare
Maria Sirviö, omvärldsanalytiker Swedish Lapland Visitors Board

Upplägg:
Webinariet omfattar ca. 45 minuter + avslutande frågestund.
Antal deltagare:
Max 100 personer (först till kvarn).
För att inte uppta fler platser än nödvändigt, anmäl endast en person per företag och följ webinariet från en dator.

Datum och tid:
Tisdag 18 juni klockan 10.00. OBS NYTT DATUM

Kostnad:
Webinariet är kostnadsfritt.

Sista anmälningsdag:
Söndag 16 juni.

Frågor?
Kontakta Richard Westerberg på Swedish Lapland Visitors Board: richard.westerberg@swedishlapland.com

Anmälan
Klicka här för att anmäla dig