Swedish Lapand Visitors Board logotyp Europeiska unionen logotyp
English flagEng

Swedish Lapland Analytic Digital Display – din digitala instrumentbräda

Det första steget mot att lyckas nå den digitala marknaden är att förstå sin egen verksamhet på nätet. Därför erbjuder vi er företag en möjlighet att på ett enkelt sätt se all nödvändig statistik.

Många företag använder Google Analytics för att analysera aktiviteten på hemsida och i säljkanaler. Men programmet är omfattande och kan vara svårt att använda. Många missar därför vilken statistik som är relevant, eller väljer bort analysen helt.

För att hjälpa er företag att förstå mer och effektivisera analysen erbjuder vi nu: Swedish Lapland Analytic Digital Display – din digitala instrumentbräda

Tanken är precis som med en instrumentbräda i en bil – du behöver inte veta exakt allt om hur en bil fungerar för att köra den, du behöver däremot ha koll på några viktiga funktioner. Så kommer vi göra med Analytics – ta fram de nyckeltal som du behöver för att ”köra” din hemsida och presentera dem på ett enkelt sätt. Det här ska leda till att du som företag kan fatta mer informerade beslut om kommunikation och försäljning.

Vem är instrumentbrädan till för?

– Alla besöksnäringsföretag i Swedish Lapland som vill satsa på att utvecklas digitalt och som har kommit en bit på vägen – har en hemsida, någon form av försäljning (bokningsmjukvara, formulärbokning eller liknande) och som jobbar aktivt med sociala medier.

Vad får jag?

– Ett analysverktyg som är lätt att förstå och passar ditt företag.
– En genomgång i hur du använder din instrumentbräda.

Grundkriterier för att delta?

– Ditt företag har äganderätt till era kanaler och kan ge oss tillgång till din webbsida, där ni har fulla rättigheter att göra förändringar och äger hemsidan.
– Ditt företag har ett Google Analytics-konto samt Google Analytics installerat på er hemsida, och ni kan ge oss tillgång till den kanalen.
– Ditt företag arbetar aktivt med digital marknadsföring och/eller digital försäljning.

Hur gör vi för att vara med?

– Intresseanmälan sker genom att fylla i formuläret i länken nedan. I formuläret så är det viktigt att ange den e-postadress som går till den person som ska jobba aktivt med detta i företaget. Samma person kommer att bli kontaktad för att beskriva ert företags målsättning med er hemsida och era kanaler. Intresseanmälan är ingen garanti för att ni blir antagna, det kommer att göras ett urval utifrån kriterierna ovan och nedan.
– Efter anmälan kommer ni behöva skicka inloggningsuppgifter till hemsidan, Google-konto och bokningstjänst (om ni har någon). Detta kan låta självklart, men se till att ni har rätt uppgifter till detta.
– Kostnaden för medverkande företag är 2 500 kronor (värde uppskattningsvis 15 000 kronor).

Kontaktperson på Swedish Lapland Visitors Board är Petter Norén.


Business Capacity Development in Swedish Lapland är ett regionalt samverkansprojekt som syftar till att skapa ökad tillväxt i regionens små- och medelstora besöksnäringsföretag. Projektet är finansierat av EUs Strukturfonder/Tillväxtverket, destinationens samtliga 16 kommuner, Region Norrbotten och Region Västerbotten. I syfte att nå näringens mål om fördubblad omsättning tillgängliggör projektet företagens produkter på den internationella resemarknaden, stödjer innovationsprocesser, tillför spetskompetens och ger tillgång till affärs- och produktutvecklingsverktyg som stärker företagens kapacitet och konkurrenskraft.

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.