Swedish Lapand Visitors Board logotyp Europeiska unionen logotyp
English flagEng

Digital Ads Campaign – Hitta nya potentiella gäster/kunder på internet

Nu finns chansen för dig som företagare att vara med i vår digitala kampanj för effektiv marknadsföring mot rätt målgrupp.

Vi är idag mer digitala än någonsin och vi spenderar varje dag ansenlig tid i någon form på internet. Det mesta indikerar att det är en utveckling som vi bara sett början av. Som företagare inom besöksnäringen innebär det en enorm möjlighet att med hjälp av modern teknik nå ut med din marknadsföring för att hitta potentiella kunder på utvalda marknader.

Digital marknadsföring kräver dock kunskap och för att bli riktigt effektiv, krävs även tillgång till mycket data. Begrepp som ”Big Data” och AI (Artificiell intelligens, avancerad maskininlärning) är medel och metoder för att bli så effektiv som möjligt. Swedish Lapland har under ett par år samlat data som används för det AI-baserade urvalet av målgrupper.

Vad får ni?

Väljer ni att köra en digital annonskampanj tillsammans med Swedish Lapland, innebär det att ni får tillgång till våra experter och den data som ligger till grund för målgruppsurvalet. Vårt arbete är projektfinansierat vilket innebär att hela er insats går direkt in som kampanjbudget.

Vad behövs för att delta?

Effektiv marknadsföring kräver att alla delar i processen fungerar. Som företagare behöver man ta fram attraktiva erbjudanden, skriva bra texter och se till att bilderna håller bra kvalitet. Det är även viktigt att er webbsida är uppdaterad så att ni ökar chansen att få besökaren att gå från att vara intresserad till att bli er gäst/kund.

Grundkostnaden för att delta i en digital annonskampanj är 5000 SEK, men det går naturligtvis även att gå in med en större summa.

Är du intresserad? Kontakta oss!

Är ni intresserade av denna möjlighet, eller har frågor om hur det går till. Kontakta oss så berättar vi mer:

David Björkén, Digital Marketing Specialist Swedish Lapland Visitors Board
david.bjorken@swedishlapland.com

Läs mer om hur Swedish Lapland Visitors board använder AI för att nå nya marknader:

David Björkén – ny Digital Marketing Specialist som hittar målgruppen med AI
Besöksnäringen nyttjar AI för att öka sin försäljning

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.