Swedish Lapand Visitors Board logotyp Europeiska unionen logotyp
English flagEng
Utbildning/Kurs 2022-09-01

ASSL – Reaching the UK market | Travel Trade and Innovations

John Bridge kommer från UK och ger oss lite trender och tips om den brittiska gästen inför kommande direktflyg från London.

In this two hours long session, we’ll start with a general overview of Sweden in the UK market and some general UK market travel trends before exploring ways in which you could reach the UK market post pandemic both via the travel trade and your own direct to consumer campaigns. In the context of the direct Luleå flight, we’ll show how working with the British travel trade can help you to sell packages this winter and beyond. We’ll also share some ways in which you can target Brits with a shorter lead time than you might expect if you usually only work with traditional operators. In addition, we’ll share some hints and tips for reaching new audiences directly with digital distribution channels and performance-based marketing, using case studies from UK based tourism products.

Datum & plats: 1 september 2022 på Hotell Storforsen i Älvsbyn.
Tid: 10.00–15.00. Lunch kl.12.00 och en visning med hotellchefen Lotta kl.13.00.
Kostnad: Aktiviteten är utan kostnad och riktar sig till besöksnäringsföretag verksamma i Swedish Lapland. Obs! Deltagare står för sin lunch på hotellet.
Övrigt: Föredraget är på engelska.

Sista anmälningsdag 18 augusti
Klicka här för anmälan

Arctic Spirit in Swedish Lapland – ASSL
Är ett program som erbjuder olika kompetenshöjande aktiviteter för företag inom besöksnäringen i Swedish Lapland.

Business Capacity Development in Swedish Lapland är ett regionalt samverkansprojekt som syftar till att skapa ökad tillväxt i regionens små- och medelstora besöksnäringsföretag. Projektet är finansierat av EUs Strukturfonder/Tillväxtverket, destinationens samtliga 16 kommuner, Region Norrbotten och Region Västerbotten. I syfte att nå näringens mål om fördubblad omsättning tillgängliggör projektet företagens produkter på den internationella resemarknaden, stödjer innovationsprocesser, tillför spetskompetens och ger tillgång till affärs- och produktutvecklingsverktyg som stärker företagens kapacitet och konkurrenskraft.

Anmälan till denna ASSL

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.