Fotograf: Foto: Jenny Engström, STF
Årets Bästa Digital i Inhousetävlingen 2024
Igår gick årets Inhousetävling av stapeln. När årets Bästa Digital presenterades stod Swedish Lapland Visitors Board som vinnare med sajten careforthearctic.com.
– Av all kommunikation jag sett och gjort genom åren är detta det bästa. Alla i juryn var mind blown, säger Jessica W Sandberg, grundare av PR- och kommunikationsbyrån Besvärlig sedan 1977 och jurymedlem på Inhousetävlingen och fortsätter:
– En sajt som tydligt visar alla att om du vågar göra annorlunda kommunikation så vinner du också människor.
Motiveringen från juryn löd:
”Med ett oklanderligt digitalt hantverk och en fantastisk känsla för hur en historia ska berättas så har vinnaren skapat en kampanj som imponerar på alla plan. Tävlingsbidraget är tekniskt avancerat och visuellt slående, och det levererar inte bara ett narrativ som är gripande, utan bidraget har också producerat resultat vilket gör detta till kvällens vinnare i kategorin Bästa Digital”.
Håkan Stenlund, Content Manager och Camilla Bondareva, Head of Brand Communications var på Swedish Lapland Visitors Boards representanter på plats som tog emot priset.
– Det är fantastiskt att ännu en gång få bekräftat att vår arktiska vardag engagerar. Att få vara del av att utveckla den här platsen så att den fortsätter att vara världens bästa är en ynnest. Vi vill såklart också tacka Oh My, som hjälpt oss bygga sajten, utan dem hade det aldrig blivit så bra som det blev, säger de efter galan.
Careforthearctic.com är en webbupplevelse där omsorgen om det arktiska Sverige står i fokus. Sajten är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Oh My och är en del av den arktiska agendan Care for the Arctic, it’s our home. Webbplatsen har tidigare uppmärksammats av Publishingpriset där den vann både guld och Grand Prix.