Swedish Lapand Visitors Board logotyp
English flag English
Josefine Ås
20 december, 2021

Internationella PR-specialisten Josefine Ås förstärker Swedish Lapland Visitors Board

Med en bakgrund av 20 år inom PR och kommunikation tar Josefine Ås med sig en gedigen erfarenhet och kunskap till sin nya roll som presskontakt på Swedish Lapland Visitors Board.

Hej Josefine, vem är du?

– En nyfiken entusiast som älskar allt som har med uteliv att göra. Jag trivs i berg, skog eller vid vatten. Min största passion är skidåkning, vilket jag helst delar med familj och vänner. Upptäckarlusten har tagit mig till många av världens hörn både i jobb och privat. Efter att ha bott utomlands i många år, klappar mitt hjärta lite extra hårt för Sverige och fantastiska Swedish Lapland.

Vilka erfarenheter tar du med dig till ditt nya uppdrag?

– Jag har haft privilegiet att arbeta med många roliga uppdrag inom PR och kommunikation i hela Europa. Det har gett mig ett gediget internationellt kontaktnät.

– Utöver PR har jag även jobbat som redaktör och frilansskribent med diverse uppdrag. Jag talar flytande engelska och franska och skriver lika gärna på engelska som på svenska. Jag har tillbringat mycket tid i Riksgränsenområdet både för jobb och nöje och ser framemot att lära känna nya delar av Swedish Lapland. Jag tror på flexibilitet, öppenhet och ödmjukhet för lyckade samarbeten!

Vad kommer du att göra på Swedish Lapland Visitors Board?

– Jag kommer framförallt att arbeta med internationell PR, det vill säga vara i kontakt med press/media från hela världen, förse dem med attraktivt material från vår region, ordna pressresor och koordinera pressaktiviteter.

– Swedish Lapland har så mycket starka värden, som orörd natur, stark kultur och intressanta affärsutvecklingsområden som är relevanta, spännande och intressanta för medier att uppmärksamma. Jag kommer att arbeta proaktivt för att media ska välja att skriva om Swedish Lapland och lyfta fram alla fina ställen och aktörer som finns att besöka här.

– Jag har länge kikat på Swedish Lapland Visitors Boards proffsiga kommunikation och ser väldigt mycket fram emot att få ingå i det här dynamiska teamet!

Hur ser du på traditionella medier jämfört med sociala medier?

– Sociala medier har blivit allt viktigare för att locka ny publik och även behålla befintlig publik, det vill säga i Swedish Laplands fall: invånare, resenärer och besökare. Enligt min erfarenhet är blandningen av bra innehåll i sociala kanaler och en gedigen medieuppmärksamhet i traditionell press receptet på lyckad extern kommunikation, vilket i sin tur genererar stolthet bland invånare samt fler och nya besökare.

Kontakta Josefine Ås:

josefine@swedishlapland.com
+33 6 79 04 23 46

Relaterade nyheter

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.