Swedish Lapand Visitors Board logotyp Europeiska unionen logotyp
English flagEng
Nyheter, Smartare digitala affärer 11 maj, 2022

Ny rekrytering ska hjälpa företag utvecklas digitalt

Emelia Brännström är ny digital affärs- och marknadsutvecklare på Swedish Lapland Visitors Board. Hon har med sig flera års erfarenhet av digital marknadsföring och ska hjälpa företag att nå sin fulla potential genom att stötta deras digitala utveckling.

Hej och välkommen Emelia! Vad kommer du att jobba med i din nya roll?

– Jag kommer att vara mentor till besöksnäringsföretag när det kommer till digital affärsutveckling. Inom projektet Smart Digital Business ska vi hjälpa företagen att nå sin fulla digitala potential. Jag kommer att stötta dem i att utveckla företagets arbete inom till exempel webb, försäljning, annonsering, sökmotoroptimering och sociala medier.

– Jag vill verkligen visa på fördelarna och möjligheterna med digital närvaro och digital marknadsföring, det behöver varken vara tidskrävande eller krångligt. Det ska bli jättekul att få vara med och bidra på ett hörn till tillväxten och utvecklingen i Swedish Lapland. Jag ser fram emot att träffa alla grymma företagare inom besöksnäringen och få hjälpa till att visa upp guldkornen som finns här.

Vilka erfarenheter har du med dig?

– Närmast kommer jag från kommunikationsbyrån Geektown i Luleå, där min titel var formgivare och sociala medier-strateg. Innan det har jag jobbat med digital marknadsföring i flertalet år. Jag har jobbat länge i dagstidningsbranschen med marknadsföring men även några år på Elite hotels som marknadskoordinator för region norr.

Vem är du utanför jobbet?

– En västerbottning som efter många år i Luleå nyligen flyttat med familjen till Skellefteå. Jag spelar discgolf på fritiden, försöker ha gröna fingrar och drömmer om att bygga hus.

Relaterade nyheter

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.