Så bearbetar vi USA-marknaden
USA är ett av många intressanta geografiska områden som vi arbetar med i marknadsgrupperna USA och High End inom BCD-projektet.
Tillsammans med Visit Sweden ingår vi i ett skandinaviskt samarbete som tillsammans bearbetar amerikanska researrangörer via medlemsorganisationen USTOA (United States Tour Operators Association.
Scandinavian Pavilion på USTOA– en mötesplats mellan ledande turoperatörer i Nordamerika
USTOA arrangerar varje år en stor kongress som utmärker sig som den optimala mötesplatsen mellan ledande turoperatörer i Nordamerika, företag och destinationer. USTOA-kongressen hölls nyligen den 26 – 30 november i Phoenix, Arizona där Sverige hade gemensam monter med Norge, Danmark och Finland som gick under namnet Scandinavian Pavilion. Swedish Lapland representerades av tre lokala företag från regionen.
Swedish Lapland Visitors Board nu medlem i Signature Travel Network
Swedish Lapland Visitors Board har nyligen tecknat medlemskap i Signature Travel Network, ett nätverk av utvalda resebyråer med högintressanta kundgrupper. Nätverket är ett av de viktigaste för att öka kännedomen och skapa reseanledningar till vår region och Sverige. Varje år genomför Signature Network en workshop med ca 2500 agenter där anslutna destinationer, hotell, och DMC’s får träffas och lyfta nyheter om landet, regionen, hotellet etc.
Swedish Lapland Visitors Board representerades av Visit Sweden som lyfter vår region utifrån High-End perspektivet med nyheter, olika tips på boende, året-runt-aktiviteter samt extra push för annalkande högsäsong. Signature Networks workshop gick av stapeln i Las Vegas 28 – 30 november efterföljt av kommunikation och uppföljning fram till den 31 december.
Är du företagare i regionen och intresserad av att gå med i någon av marknadsgrupperna High End eller US-marknaden, ta kontakt med din lokala destination eller skicka ett mejl till Frida Lundqvist som är tf. marknadsansvarig.