Swedish Lapand Visitors Board logotyp Europeiska unionen logotyp
English flagEng

Fotograf: Ted Logart

Nyheter 27 maj, 2021

Vi söker en vikarierande organisationskommunikatör

Besöksnäringen i Swedish Lapland skapar hållbar tillväxt, från fjäll till kust. Den bidrar till platsen med arbetstillfällen och service både i glesbygd och stad. Skyndar på digitalisering, bygger stolthet för platsen samtidigt som den skyddar ekologiska värden och skapar ett mer jämställt samhälle.

Swedish Lapland Visitors Board är organisationen som företräder besöksnäringen i den nordligaste och arktiska delen av Sverige, främjar besöksnäringens hållbara utveckling samt förvaltar och marknadsför platsvarumärket Swedish Lapland. Vi är en näringslivsorienterad samverkansplattform som verkar för att stötta näringens ambitioner att göra affärer av den internationella och nationella efterfrågan på destinationens utbud av subarktiska produkter och upplevelser. Detta gör vi genom marknadsaktiviteter, destinationsutveckling samt affärsutveckling.

Du kommer ansvara för att planera och genomföra organisationens kommunikationsinsatser i syfte att stärka kunskapen om besöksnäring och turism. I huvudsak lokalt och regionalt – men ibland även nationellt och internationellt. I uppdraget ingår också att tydliggöra och synliggöra organisationsvarumärket Swedish Lapland Visitors Board.

Din uppgift är att hämta in, sprida och dela kunskap och erfarenheter om turism, besöksnäring och organisationen Swedish Lapland Visitors Boards verksamhet i relation till organisationens målgrupper, intressenter och samarbetspartners såväl lokalt, regionalt, nationellt som internationellt.

Tjänstens omfattning

– Framtagande och genomförande av kommunikationsplan med kanalstrategi och uppföljning
– Innehållsproduktion för distribution via både tryckta och digitala format
– Redaktör och skribent för swedishlaplandvisitorsboard.com
– Redaktör och skribent med innehållsansvar för sociala kanaler
– Skapa nyhetsbrev och andra typer av utskick
– Relationsbyggande insatser med kommuner, lokala företrädare, regioner och företag som möten, informationsträffar och webinars
– Företräda organisationen vid officiella sammanhang; presentationer, föreläsningar och paneldebatter
– Projektrapportering, från att korrekturläsa till att plocka ut relevant information och resultat för spridning till projektfinansiärer och andra intressenter
– Pressreleaser; planera, skriva, distribuera
– Evenemang: planering, samordning, genomförande och uppföljning

Kvalifikationer och erfarenhet

Relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenheter
Ett par års erfarenhet av liknande tjänst inom kommunikation
En fena på att formulera kärnfulla budskap
Erfarenhet att bygga organisationsvarumärken
Vana av ansvar för officiella konton i sociala medier
Erfarenhet av att producera podcast och digitala livesändningar via sociala medier

Verktyg att du bör behärska för att lyckas i rollen:
– Indesign och Photoshop, bra om fler program inom Adobe
– WordPress och andra publiceringsverktyg för poddar och livesändningar i sociala medier
– Du är bekant med CRM-system (vi använder Superoffice)
– Projektverktyg, Basecamp
– System för massutskick av mail (vi använder Mailchimp och Superoffice)

Tjänsten är ett föräldravikariat under 1 år med start senast 12 augusti 2021.
Omfattning: 100 %
Ort: Någonstans inom destinationen Swedish Lapland.

Skicka gärna in din ansökan inom kort/skyndsamt då vi arbetar med en löpande ej tidsatt rekryteringsprocess

Maila ditt cv och personligt brev till info@swedishlapland.com

Kontakt: Annika Fredriksson, tf vd
070-512 23 46 eller annika.fredriksson@swedishlapland.com

Relaterade nyheter

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.