Swedish Lapand Visitors Board logotyp
English flagEng

Kunskapsinsatser – DTR

Genomförda utbildningar inom Digital Touring Routes

Kommunicera hållbarhet

Webinar 16 mars kl 11.00

Förväntningarna på företag höjs från flera håll, och att kommunicera kring hållbarhet blir en förväntning. För att locka besökare blir det ett måste att kunna visa på sitt hållbarhetsarbete på något sätt i sin kommunikation eller när besökare är på plats. Gör det lätt för resenärer att se besöksmålet som ett attraktivt hållbart resmål.

Under det här webinaret bjuder Maria Sirviö och Pia Huuva på konkreta tips på hur du kan lyfta hållbarhet i din kommunikation och tydligt visa vad ni gör – på ett sätt som är enkelt att förstå och ta till sig.

16 mars kl 10.00
Webinaret omfattar ca 60 minuter inklusive frågestund.
Sista anmälningsdag är 14 mars.

Hållbarhet i praktiken
Vad kan du göra för att arbeta hållbarare ekologiskt, ekonomiskt och socialt?

Webinar 24 februari kl 10.00

Dan Jonasson har de senaste 20 åren har arbetat som ekoturism/hållbarhetsexpert i olika organisationer och som egenföretagare. Nu får du chans att ta del av hans erfarenheter och få konkreta tips för ditt företags hållbarhetsarbete.

  • Praktiska åtgärder (exempel på hållbarhetsåtgärder i företag)
  • Certifieringar och märkningar (vad finns och vad certifieras. Vad är nyttan?)
  • Goda åtgärder på företag (så gjorde vi)
  • Tid för dina frågor och tankar.

24 februari kl 10.00 via Zoom

Webinaret omfattar ca 90 minuter inklusive frågestund.
Sista anmälningsdag är 22 februari

Fånga upp en ny målgrupp med ställplatser

Webinar 15 februari kl 10.00

Har du en plätt outnyttjad mark som inte används till något särskilt? Söker du möjligheter att skapa extraintäkter i er befintliga verksamhet? Då kanske ställplatser är något för dig! Under webinaret kommer du bland annat att få konkreta exempel på hur du kan jobba mot den lokala och internationella marknaden. Du får lära dig mer om den bilburne resenären och vad som egentligen behövs för att erbjuda en ställplats. Syftet är att på ett lättillgängligt sätt inspirera till nya affärsmöjligheter genom att ”gräva där du står”. Du får också höra mer om Acamp och ställa dina frågor kring ställplatser. Föredragshållare Magnus Ormestad och Öjje Holt, Acamp

Tisdag den 15 februari kl 10.00 – ca 10.45
Sista anmälningsdag 13 februari.

Webinar:
Google My Business – vässa din närvaro och ta del av fler affärsmöjligheter.

16 november, kl 10.00 eller
18 november kl 19.00
Webinaret omfattar ca 45 minuter med avslutande frågestund.
Sista anmälningsdag är 14 november.

Enbart i Sverige görs fler än 55 miljoner sökningar på Google varje dag – en siffra som ökar för varje år. 46% av dessa är lokala sök – alltså när personer söker efter produkter och tjänster på platsen hen befinner sig på. Utan att överdriva kan man säga att det aldrig har varit viktigare än idag att synas på Google. Här delar vi med oss av konkreta tips på hur du optimera din synlighet på Google My Business.

Workshop Skellefteå 13 januari
Google Business Profile

Under workshopen får du ta del av insikter om besökaren och hur och var de letar platsbunden information, samt lära dig mer om ditt företags digitala skyltfönster Google My Business. Du får även tid för praktiskt arbete. Sätt upp din profil eller ge din befintliga profil en uppdatering. Ta med din dator.

Workshop Överkalix 1 december
Google Business Profile

Under workshopen får du ta del av insikter om besökaren och hur och var de letar platsbunden information, samt lära dig mer om ditt företags digitala skyltfönster Google My Business. Du får även tid för praktiskt arbete. Sätt upp din profil eller ge din befintliga profil en uppdatering. Ta med din dator.

Webinar 19 oktober kl 10.00:
Hemestertrenden, hur du kan vässa din närvaro online för att nå bilburna besökare

I samband med pandemin ökade antalet svenska resenärer som utforskade landet med bil. Resenärer som i stor utsträckning gör sina efterforskningar och planering på plats i destinationen. Vill du veta mer om hur du kan nå dessa resenärer i sina spontana köpbeslut.

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.