Swedish Lapand Visitors Board logotyp
English flagEng
Gurpi med potatismos, lök och lingon.
Nyheter 22 oktober, 2021

Här är framtiden för måltidsturism

Vill du veta mer om framtiden för svensk måltidsturism? Få insikter, analyser och spaningar om morgondagens medvetna resenär samt inspiration från några av branschens mest drivande aktörer. Anmäl dig till Tomorrow’s Food Travel 2021 eller läs mer om trendrapporter och framtidsspaningar.

Tomorrow’s Food Travel är konferensen med sikte på framtiden som vill inspirera och ge plats för nätverkande och kunskapsutbyte inom måltidsturism. Konferensen sker inom Visit Swedens Exportprogram för måltidsturism. Swedish Lapland Visitors Board ingår i programmet tillsammans med andra regioner, med syftet att få att utländska turister att resa till Sverige, spendera mer på restauranger och köpa mer svenska livsmedel.

Den 10 november är det dags för Tomorrow’s Food Travel 2021 med livestream från Münchenbryggeriet i Stockholm. Lär dig allt om framtidens måltidsturism, trender och innovationer samt bli inspirerad och motiverad av inbjudna talare från branschen.

Läs mer och anmäl dig här.

Mer om måltidsturism: rapport, satsning och webinar

Vill du veta mer om måltidsturism? Missa inte Visit Sweden:s trendrapport. Alla resenärer är intresserade av mat, vare sig det är en reseanledning eller ett mervärde. Oavsett om du driver en restaurang eller fixar fika i fält kan du ta del av vår trendrapport om gästernas förväntningar, utvecklingen under pandemin och en spaning mot 2030.

Bild på ett bord i skogen där människor sitter och äter tillsammans.

The Drinkable Country är en djupdykning i den mångfald av smaker som naturligt finns i den svenska naturen. Sommaren 2021 kunde besökare njuta av unika svenska dryckesupplevelser vid 16 bord på några av Sveriges mest natursköna platser, där ibland två i Swedish Lapland: Arjeplog och Övertorneå. Satsningen fortsätter under 2022.

Vill du veta mer om insikter från måltidsprogrammet? Se då vårt tidigare webinar ”All turism är måltidsturism”. Vilka trender finns det inom måltidsupplevelser? Hur ser matintresserade resenärerna ut och vad inspirerar dem till att välja en viss destination? I detta webinar delar vi med oss av våra insikter och berätta hur du kan använda kunskaperna till att exempelvis anpassa ditt budskap för nå dessa resenärer.

Relaterade nyheter

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.