Swedish Lapand Visitors Board logotyp Europeiska unionen logotyp
English flagEng
Nyheter 2 juni, 2021

The Arctic Lifestyle Magazine

Snart finns Swedish Lapland Visitors Boards senaste nummer av The Arctic Lifestyle Magazine att plocka upp hos en besöksnäringsentreprenör eller ett Visitor Center nära dig. I dagarna kommer det 100 sidor tjocka magasinet att distribueras ut i destinationen.

Swedish Lapland Visitors Board har producerat ett livsstilsmagasin om Sveriges arktiska destination. Det här numret av The Arctic Lifestyle Magazine har tagit ett lite bredare grepp om platsen än tidigare nummer. Design och arkitektur, kultur och hållbarhet, har fått lika självklar plats i magasinet som den fantastiska natur platsen är känd för.

– Det är förstås både roligt och tacksamt att få skapa ett livsstilsmagasin om Sveriges arktiska plats. Det finns så många stories att berätta och så mycket vackert att prata om och visa upp, säger Anna Lindblom, design manager på Swedish Lapland Visitors Board, innan hon fortsätter.
– Och även om vi producerat magasinet in-house är det ju tack vare alla fantastiska fotografer och skribenter som finns i området, som det ens är möjligt för oss att göra det. Det är tack vare dem som vi kan fånga lite av vad den här platsen är.

I det nya numret möter vi bland andra Leila Nutti och Britta Marakatt-Labba, David Väyrönen och Johan Airijoki och många många fler. Självklart far vi längs Kungsleden, liksom att vi besöker några av Sveriges coolaste designhotell, samt upptäcker var smaken av Sverige egentligen kommer från. Allt samlat i ett 100 sidor tjockt magasin.

Swedish Laplands storytelling-strategi handlar om att låta människor på platsen berätta sin historia, inte bara visa en vacker plats och spännande upplevelser.

– Utgångspunkten i all vår storytelling är Swedish Laplands varumärkeslöfte om att världens resenärer är: ”välkomna att dela vår arktiska vardag”. Vi är stolta och glada över den här platsen och vi tror att vårt sätt att leva, vår arktiska livsstil, är något andra vill uppleva, säger Håkan Stenlund, Swedish Laplands content manager och fortsätter.
– Och självklart sticker vi inte under stolen med att vi har några av världens absoluta finaste resmål och dessutom entreprenörer som varje dag levererar i världsklass. Det här är vårt försök att berätta om det. Om en fantastisk plats och några av alla dem som bor här.

Magasinet användas både för att locka besökare på platsen att upptäcka mer och för att presentera destinationen – för exempelvis affärskontakter – som internationella reseåterförsäljare eller flygbolag. Det är också fritt för företag och organisationer i andra branscher att använda det i sina internationella kundkontakter.

Magasinet är producerat inom projektet Naturturism i Swedish Lapland som finansieras av Region Norrbotten.

Här kan du ta del av magasinet digitalt!

Relaterade nyheter

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.