Swedish Lapand Visitors Board logotyp
English flagEng

Mr Fergusson från Luxury Travel med David Lind, Travel trade manager, Swedish Lapland Visitors Board.

Ahkka, Marknadsutveckling, Nyheter 7 november, 2023

Internationellt säljevent på Global European Market Place

Global European Marketplace är European Tourism Association – ETOA:s inflytelserika årliga Travel Trade event och sales workshop exklusivt för dess medlemmar och startar 2024 års cykel för affärskontrakt. I år genomfördes arrangemanget 2–3 november i anslutning till World Travel Market i London och cirka 800 branschaktörer deltog.

Under mötesdagarna speed-dejtar medlemsföretag som leverantörer; destinationsorganisationer, boendeanläggningar, aktivitetsföretag med turoperatörer med syfte att göra gemensamma försäljningsplaner för 2024.

Swedish Lapland Visitors Board deltar vid Global European Market Place för att ta del av ett globalt affärsnätverk.

– Vid Swedish Workshop UK träffar vi mestadels europeiska aktörer, så denna mötesplats ger oss möjlighet att möta upp intresset från andra världsdelar som visar starkt intresse för oss, exempelvis Nordamerika och Australien.

Nordamerika växer och är nu vårt arktiska resmåls 4:e största utlandsmarknad, före europeiska länder som Storbritannien, Holland, Frankrike, Danmark, Italien och Spanien.

– Tillsammans med bland annat SAS och Visit Stockholm möter Swedish Lapland Vistiors Board tillsammans med flera av våra exportsatsande besöksnäringsföretag upp en ökad efterfrågan hos såväl USA som Kanada. Flera har engelsktalande länder som största och viktigaste marknaden.

Vår närvaro här var mycket lyckad och gav många nya affärskontakter och direkta resultat. En turoperatör lade in ett av våra besöksnäringsföretag direkt i sitt program för 2024 vid sittande möte, avslutar David. 

• • • • •

Swedish Lapland Visitors Board är medlemmar i ETOA – European Tour Operators Associations. En branschorganisation för researrangörer och leverantörer inom europeiska resmål/destinationer, från globala kedjor till lokala privatägda företag.

• • • • •

I samband med World Travel Market deltog även Swedish Lapland Visitors Board vid Swedish Workshop UK och Global European Market Place.

• • • • •

Deltagandet vid Swedish Workshop UK är en del av insatserna som genomförs med finansiering av projektet Arktisk hållbar konkurrenskraft och attraktion – AHKKA.

Relaterade nyheter

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.